IBIZA

Paradiso Art Hotel Ibiza

Da jeg var på Ibiza befandt vi os først på Paradiso Art Hotel, hvilket var super smukt men selve området var ikke noget at råbe hurra for, så ønsker man hyggelige gader og charmerende omgivelser, skal man bo i den gamle by, hvor vi boede de sidste dage af turen. Nedenfor ses billeder fra hotellet, og skal man have skudt farverigt content eller fede kampagner kan hotellet varmt anbefales. Obs: bor man ikke på hotellet må man ikke komme ind og skyde billeder, og selvom vi boede på hotellet blev vi spurgt, om vi havde en aftale, hvor vi havde fået lov (what?). Hjemmefra havde jeg kontaktet deres PR blot for at meddele at vi kom og lavede lidt forskelligt materiale fra stedet, og det plejer jeg egentlig ikke at gøre, men det viste sig at være meget belejligt, eftersom jeg kunne meddele det strikse personale, at vi både boede på hotellet og havde en aftale (tænker det er for at undgå en masse turister, der generer hotellets betalende gæster).

Bor man på hotellet, bør man besøge 2 steder vi fandt, som faktisk var super hyggelige: frokost på “el kiosko” og en aften drink til solnedgangen på “kumharas Ibiza”.

Breakfast at Paradiso Art Hotel

Our room..

IMG_3316_Facetune_12-06-2019-12-07-03 2.JPG
Pool area..

OLD TOWN IBIZA

Da vi tog til “Old town Ibiza” boede vi på Hotel Marigna Ibiza, hvilket var super billigt med en helt perfekt beliggenhed. Vi brugte mest stedet som en base og til at slikke sol, der var nemlig en rooftop med solsenge, men det er ikke et sted man skal bo, hvis man ønsker en lækker hotel oplevelse, haha. Byen er super hyggelig, og området er bestemt et besøg værd (tjek highlight “IBIZA” på min instagram her).

5 minutes walk from the hotel.

Old Town Ibiza

FORMENTERA

Dagligt går der forskellige færger til Formentera, så vi tog en endagstur og fandt hurtigt ud af, hvordan vi ikke skulle gøre. Langs strandpromenaden går der en masse små ‘både’, og turen blev så aflyst grundet større bølger, men da vi gik ind til byen ved den store havn fandt vi alle de store færger til Formentera, hvor man ikke bemærker om havet er stille eller ekstra levende ;). Så et lille tip (lige meget vejr) book ikke de små både, det er lig en omgang søsyge, og de store færger er også meget hurtigere!

Formentera..

Da jeg var på Ibiza rejste jeg med en veninde, og da vi ankom blev vi spurgt et par gange, om vi var der for at feste, da det er årsagen til, at mange er der. Vi var der primært for arbejde, og jeg er virkelig overrasket over, hvor meget Ibiza har at byde på, som ikke indebærer fest og store natklubber (prøvede vi én aften, da vi blev inviteret til et event med Belvedere med fri bar på en privat strand; hvem takker nej til det?!). Ergo: tag til Ibiza og bo lidt forskellige steder, lej en cykel når I kommer til Formentera og udforsk øen.